Stabilizátor rudak

A stabilizátor rúd szerkezetileg nem bonyolult alkatrész, de sérülése megnehezítheti az utazást autóval kényelmetlen az utasok számára

A stabilizátorrúd nélkül a jármű felborulhat egy kanyarban, és az út még egyenes úton is kényelmetlenné válhat. 

A sérült stabilizátorrudak a felfüggesztésből származó hangos kopogással és dörömböléssel jelentkeznek. Szerencsére ezek cseréje az olcsóbb javítások közé tartozik. 

A stabilizátorrudak típusai

A helytől függően a stabilizátor rudakat a következőkre osztjuk:

  • balra
  • jobbra
  • elöl
  • hátul

Az első tengely stabilizátorrúd helye Struktúra és stabilizáló rúd funkciója

A stabilizátorrúd kialakítása a stabilizátor típusától és a járműtől függően változik, amelyben használják.  

Általában azonban a stabilizátorrudak egy fő rúdból vagy tengelyből állnak, amelyre a végcsapokat vagy gömbcsuklókat helyezik. Ezeket a végcsapokat úgy tervezték, hogy lehetővé tegyék a rúd szabad mozgását az ízületekben, és biztosítsák a stabilizátor megfelelő működését. 

A a stabilizátorrudak általában acélból vagy más erős és tartós anyagból készülnek, amelyek képesek ellenállni az ütéseknek és a rezgéseknek a jármű vezetése közben. 

A stabilizáló rúd feladata tehát, hogy stabilizálja a kerékfelfüggesztést, a felfüggesztés mozgásait, csillapítsa a rezgéseket és ütéseket, és megakadályozza azok átterjedését a karosszériára. A stabilizáló funkción kívül csillapító funkcióval is rendelkezik, és növeli a kényelmet vezetés közben. 

Hogyan találom meg egyszerűen ki, ha a stabilizátorrudak sérültek

A stabilizátorrúd sérülését viszonylag könnyen diagnosztizálhatjuk.

Hangos kopogásban, dörömbölésben nyilvánul meg kanyarodáskor, illetve ütéseken és ütéseken való áthajtás után. 

A stabilizátorrúd sérülésének leggyakoribb oka, hogy a gumivédő (porvédő) eltörik. Miután ez a védelem megszakad, víz, por és szennyeződés kezd bejutni a szabaddá vált stabilizátorrúd csapjába, beszennyezve a csapban lévő zsírt, ami inogni kezd, és gyorsabban elhasználódik. 

A túl sok szabad játék egy ilyen sérült tűben az említett dörömbölést és kopogást okozza. 

Mivel mozgó alkatrésztengelyről van szó, vezetés közben el kell viselnie a terhelést, különösen akkor, ha egyenetlenségen áthalad. 

A sérült stabilizátor kopogása és dörömbölése fokozatosan jelenik meg, és idővel felerősödhet.

A stabilizátorrúd ezért megsérülhet fokozatosan nyomon követhető az idő múlásával. A sérülés tünetei nemcsak a tengely hangos zajai lehetnek, hanem a fordulási nehézségek és a jármű fékezéskor vagy kanyarodás közbeni észrevehető dőlése is. 

Természetesen azt javasoljuk, hogy a sérülés első jele esetén forduljon a szervizközponthoz, és végezze el az alváz átfogó ellenőrzését.

A stabilizátorrudak késői cseréje a kerékfelfüggesztés egyéb alkatrészeinek károsodásáért is felelős lehet, mint pl csapágyak, lengéscsillapítók, kerékagy, karok stb.

A stabilizátorrúd károsodásának leggyakoribb okai

  • a jármű gyakori üzemeltetése gyenge minőségű utakon
  • a gépkocsi megfelelő működésének be nem tartása: hirtelen fékezés, nagy sebességgel való ütések áthajtása, extrém indítások stb.
  • a csereintervallum be nem tartása és az alkatrészek kopása
  • mechanikai sérülések

A stabilizátorrudak cseréje

A stabilizátorrudak nem javíthatók, és a legtöbb esetben esetekben a régi rudakat újakra cserélik. Mivel az ár nem magas, és az újakért cserébe garantáljuk a kerékfelfüggesztés maximális megbízhatóságát és biztonságát, de ez a csere bizonyos készségeket, ismereteket és speciális szerszámokat igényel. Ezért a legjobb, ha a cserét egy szakszervizre bízza, aki ellenőrzi az összes tengelyelemet, és Ön biztos lehet abban, hogy alváza biztonságos.

A legjobb márkák

Legjobb eladók

Ha nincs kiválasztva az autója modellje és motorizációja, akkor ezek az alkatrészek nem biztos, hogy alkalmasak az autójához

Kedvezmény legfeljebb 5%
regisztrált vásárlóknak
Ingyenes szállítás
amikor átveszik
Ajándék a megrendeléshez
amikor átveszik
Gyors szállítás
Ha a termék raktáron van
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014