
Az olajszűrő nagyon fontos funkciót tölt be a készülék megfelelő működése és élettartama szempontjából. motor.
A motor normál működése során elhasználódik, a kopás következtében apró forgács, ill. mikrorészecskék kerülnek az olajba. span>
Az olajszűrő az, amely felfogja ezeket a részecskéket, így azok nem kerülnek az olajba. motort és megrongálja. Idővel azonban az olajszűrő elveszti szűrési képességét, ezért ki kell cserélni.
Az olajszűrő minden motorban megtalálható. A motorblokk oldalán vagy alsó részén található, és közvetlenül kapcsolódik a kenőrendszerhez. Az olajszűrő extrém körülményeknek van kitéve, mint például a motor hőmérsékletének változása vagy vegyszerek.
A szűrőpapír, amelyből az olajszűrő gyártott, nem csak a magas hőmérsékletnek és a kémiai hatásoknak kell ellenállnia, hanem meg kell őriznie élettartama során a különböző sűrűségű olajok szűrését is. . Az olajszűrő cseréje évente vagy körülbelül tíz-tizenötezer kilométer megtétele után javasolt.
Maga az olajszűrő könnyű és egyszerű , kicsavarás után vagy darabonként cseréljük, vagy csak a belső betétet cseréljük.
Speciális Az olajszűrők szűrőjének kicsavarásához kulcsokat használnak, amelyeket itt találhat meg: menü. Természetesen mindig a szűrő cseréje mellett a teljes motorolaj töltést is ki kell cserélni. Nem megfelelőség intervallum csökkentheti a motor élettartamát, vagy akár károsíthatja is visszafordíthatatlanul
Az olajszűrő elhanyagolt cseréje végzetes következményekkel járhat a motorra nézve.
Ezek a következők: a négy legrosszabb forgatókönyv, amely akkor fordulhat elő, ha nem cseréli ki időben a szűrőt.
A legrosszabb, ami történhet, hogy az olajszűrő eltömődik, és a kenőanyag már nem megy át rajta. Ekkor a motor nincs kenve, és beszorul. A javítás már nem lehetséges, és a teljes motort ki kell cserélni.
A második legveszélyesebb dolog, ami történhet, az az, hogy a szűrő elveszíti teljesítményét.
Az eltömődött olajszűrő nem szűri ki a szükséges mennyiségű olajat, így a teljes szűrési folyamat hatástalan. Az így szennyezett olaj visszakerül a forgalomba. A piszkos olaj gyorsabban és jobban elhasználja a motort.
Egy régi olajszűrő nagyobb kenőanyag-fogyasztást okoz, így az olaj eltűnik, és gyakran kell utántölteni. Ezenkívül ez az olajfogyasztás szerves maradványokat hagy a motorban a nem hatékony égés miatt.
Ha koszos szűrővel hagyja működni a motort, az olaj nem lesz eléggé szűrve, és iszap kezd leülepedni benne, ami végül minden alkatrészbe bejut a motor. Az így eltömődött motor sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve, és gyorsabban kopnak a belső részei.
Ha nincs kiválasztva az autója modellje és motorizációja, akkor ezek az alkatrészek nem biztos, hogy alkalmasak az autójához