A jármű kormányzása nagy fejlődésen ment keresztül az idők során. Ez egy nagyon fontos és összetett mechanizmusrendszer,
amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy módosítsa a jármű útját, és bármilyen sebességnél irányítható legyen.
A kormány vezérlő része a kormánykerék. A problémamentes kormányműködés a vezetésbiztonság fontos kulcsa.
A kormányrendszer általában a következőkből áll: öt alaprész, a kormánykerék, a kormányoszlop, a kormánymű, a kormányrudak, amelyeknek a végén csapok vannak, és a szervokormány. Ennek a rendszernek a vezérléséhez a belsőben elhelyezett kormánykereket használjuk, amely a vezető erejét átadja a kormányszerkezetnek.
A kormányoszlop egy csuklós tengely, amely összeköti a kormánykereket a kormányművel, ami a vezető által kifejtett erő növelésére szolgál. Ez az erő később elfordítja a kormányrudakat és forgókat, amelyek beállítják a kerekek kormányzási szögét.
A könnyebb kormányzás érdekében a modern járművek szervokormánnyal rendelkeznek (hidraulikus, levegős, elektromos ... ) Ma a leggyakrabban használt elektromos nyomásfokozó.
A hangos kopogás és dörömbölés kopott kormánycsuklók vagy az első tengely felől érkező kormányrúd jele.
Rezgések a kormányra továbbítódva a tengelycsapágy sérülésének jele.
Ha elfordítja a kormányt A kerék nem könnyű és sima, ennek oka lehet a szervokormány elszakadt szíja, a szervokormány eltömődött hidraulikarendszere vagy a szervoolaj alacsony szintje.
A nyomásfokozóból származó sípolás vagy természetellenes zaj a szivattyú hibás működésének tünete. Az olaj megjelenése a kormányrúdon, a mandzsettákon vagy más alkatrészeken szivárgó mandzsetták vagy tömítőgyűrűk jele lehet.
A gyors és gyakori vezetés rossz minőségű utakon nagyon káros az egész kormányrendszerre. Menet közben a jármű olyan ütéseknek van kitéve, amelyek meglazíthatják a rögzítőket vagy a gömbcsuklókat, vagy deformálhatják a kormányrudakat.
Só és különféle vegyszerek az úton, negatív hatással vannak a forgócsapok mandzsettájára és a kormányra. A gumi, amelyből a mandzsetta készült, elveszíti rugalmasságát és repedezni kezd. A mandzsettán kialakított lyukba nedvesség és szennyeződés kerül, ami idő előtt elhasználja a mozgó mechanizmusokat, túlzott kopás vagy helytelen geometria.