Kormányzás

A jármű kormányzása nagy fejlődésen ment keresztül az idők során. Ez egy nagyon fontos és összetett mechanizmusrendszer,

amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy módosítsa a jármű útját, és bármilyen sebességnél irányítható legyen.

A kormány vezérlő része a kormánykerék. A problémamentes kormányműködés a vezetésbiztonság fontos kulcsa.

A kormányszerkezet fő részei


A kormányrendszer általában a következőkből áll: öt alaprész, a kormánykerék, a kormányoszlop, a kormánymű, a kormányrudak, amelyeknek a végén csapok vannak, és a szervokormány. Ennek a rendszernek a vezérléséhez a belsőben elhelyezett kormánykereket használjuk, amely a vezető erejét átadja a kormányszerkezetnek. 

A kormányoszlop egy csuklós tengely, amely összeköti a kormánykereket a kormányművel, ami a vezető által kifejtett erő növelésére szolgál. Ez az erő később elfordítja a kormányrudakat és forgókat, amelyek beállítják a kerekek kormányzási szögét. 

A könnyebb kormányzás érdekében a modern járművek szervokormánnyal rendelkeznek (hidraulikus, levegős, elektromos ... ) Ma a leggyakrabban használt elektromos nyomásfokozó. 

Tippek a kormány alapvető karbantartásához

  • az autó rendszeres ellenőrzésekor ellenőrizze, hogy a kormánymandzsetták nem sérültek-e. Ha bármilyen sérülést észlel, azonnal cserélje ki a mandzsettákat
  • a szervokormányban mindig legyen elegendő mennyiségű hidraulikaolaj. Az alacsony szint súlyosan károsíthatja a nyomásfokozót.
  • kerülje a gyors és agresszív vezetést egyenetlenségeken. Az ütések károsíthatják a kormányszerkezetet, a hajtórudakat vagy a forgócsapokat.
  • kerülje a kormánykereket ütközésig fordítása előtt. Az elfordulás túlnyomást okoz a nyomásfokozóban, és ennek eredményeként az olaj elkezdhet szivárogni a kormánytömítésből.
  • mindig végezze el a geometriát. a kerékfelfüggesztés alkatrészeinek cseréjekor. A megfelelő kerékbeállítás garantálja az autó biztonságos irányítását és manőverezését
  • ne lépje túl a megengedett járműterhelést 

A kormányszerkezet sérülésének tünetei

A hangos kopogás és dörömbölés kopott kormánycsuklók vagy az első tengely felől érkező kormányrúd jele. 

Rezgések a kormányra továbbítódva a tengelycsapágy sérülésének jele. 

Ha elfordítja a kormányt A kerék nem könnyű és sima, ennek oka lehet a szervokormány elszakadt szíja, a szervokormány eltömődött hidraulikarendszere vagy a szervoolaj alacsony szintje. 

A nyomásfokozóból származó sípolás vagy természetellenes zaj a szivattyú hibás működésének tünete. Az olaj megjelenése a kormányrúdon, a mandzsettákon vagy más alkatrészeken szivárgó mandzsetták vagy tömítőgyűrűk jele lehet. 

A kormány sérülésének okai

A gyors és gyakori vezetés rossz minőségű utakon nagyon káros az egész kormányrendszerre. Menet közben a jármű olyan ütéseknek van kitéve, amelyek meglazíthatják a rögzítőket vagy a gömbcsuklókat, vagy deformálhatják a kormányrudakat. 

Só és különféle vegyszerek az úton, negatív hatással vannak a forgócsapok mandzsettájára és a kormányra. A gumi, amelyből a mandzsetta készült, elveszíti rugalmasságát és repedezni kezd. A mandzsettán kialakított lyukba nedvesség és szennyeződés kerül, ami idő előtt elhasználja a mozgó mechanizmusokat, túlzott kopás vagy helytelen geometria.

A legjobb márkák

Kedvezmény legfeljebb 5%
regisztrált vásárlóknak
Ingyenes szállítás
amikor átveszik
Ajándék a megrendeléshez
amikor átveszik
Gyors szállítás
Ha a termék raktáron van
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014