A gyújtás és az izzás két nagyon fontos rendszer, amelyek közvetlenül felelősek a az autó
A gyújtást benzines (égésű) motorokban használják, és egy gyújtógyertya segítségével szikrát hoz létre, amely meggyújtja a levegő és az üzemanyag robbanásveszélyes keverékét.
A Glow egy dízel (spontán) motorok által használt rendszer. Dolgoznak az ún öngyulladást, és így felmelegítik a hengerekbe beszívott levegőt, amely rendkívül összenyomódik, ami az üzemanyag befecskendezésekor a motor begyújtásához vezet. Kedvezőtlen körülmények között (fagy- vagy hidegindítás) történő induláskor még egy kicsit várni kell az előmelegítéssel.
A gyújtás működésének alapelve az alacsony feszültség átalakítása az autó rendszeréből nagyfeszültségre, ami szikrák létrehozására szolgál, amelyek meggyújtják a hengerben lévő levegő és üzemanyag robbanásveszélyes keverékét. A gyújtótekercs a feszültség átalakítására szolgál. Az így átalakított áram az elosztóba vagy a gyújtómodulba kerül, amely azt nagyfeszültségű gyújtókábeleken keresztül a hengerben található gyújtógyertyához juttatja. Egyes járműmodellekben van egy megszakító vagy egy relé, amelynek feladata a rendszer működésének vezérlése. A modern járművek már rendelkeznek elosztó nélküli rendszerrel. Szerepét korszerűsített tekercsek váltották fel, amelyeket minden gyertyára külön-külön szerelnek fel, közvetlenül a terminálra csatlakoztatva, nagyfeszültségű kábelek nélkül.
A rendszer izzításának más működési elve van. Amint azt a bevezetőben említettük, az izzítógyertya-rendszer hengerfejbe csavarozott izzítógyertyát, más néven izzítógyertyát használ, melynek feladata, hogy az égéstérben megfelelő hőmérsékletet (1000 °C körüli) hozzon létre az indításkor. izzítási eljárással (előmelegítés) a jármű elindításához. Az izzítógyertyák nem bocsátanak ki szikrát, de van egy hegyük, amely világít, amikor áram halad át rajta. Működésüket egy relé vagy egy izzásvezérlő egység vezérli. Amíg az izzítógyertyák felmelegednek, a műszerfalon kigyullad az izzítólámpa.
A gyújtás vagy izzítórendszer meghibásodásának diagnosztizálása meglehetősen nehéz, mert a tünetek gyakran hasonlóak és több részre is kiterjedhetnek, pl. gyújtókábelek, hibás gyújtógyertyák, hibás gyújtótekercs, de az elosztó vagy a motor érzékelői is felelősek lehetnek a benzinmotor problémás indításáért. Mindezek a tünetek a megnövekedett üzemanyag-fogyasztással vagy a motor teljesítményének csökkenésével járó nehézségekkel is összefüggésbe hozhatók.
A főbb A gyújtás vagy izzítórendszer károsodásának oka általában a rossz minőségű üzemanyag, a kopott dugattyúgyűrűk, a szeleptömítések vagy a rossz gyújtási szög, ami koromképződést és lerakódásokat okozhat a gyújtógyertyákon vagy akár az izzítógyertyákon. A sérült gyújtókábeleket a gyújtótekercs túlmelegedése is okozhatja A gyújtás- és izzítórendszer is megsérülhet a jármű elektromos rendszerének feszültségingadozása miatt.