Autók gyújtása és fűtése

A gyújtás és az izzás két nagyon fontos rendszer, amelyek közvetlenül felelősek a az autó

A gyújtást benzines (égésű) motorokban használják, és egy gyújtógyertya segítségével szikrát hoz létre, amely meggyújtja a levegő és az üzemanyag robbanásveszélyes keverékét. 

A Glow egy dízel (spontán) motorok által használt rendszer. Dolgoznak az ún öngyulladást, és így felmelegítik a hengerekbe beszívott levegőt, amely rendkívül összenyomódik, ami az üzemanyag befecskendezésekor a motor begyújtásához vezet. Kedvezőtlen körülmények között (fagy- vagy hidegindítás) történő induláskor még egy kicsit várni kell az előmelegítéssel.  

A gyújtás és izzítórendszer működésének alapelvei 

A gyújtás működésének alapelve az alacsony feszültség átalakítása az autó rendszeréből nagyfeszültségre, ami szikrák létrehozására szolgál, amelyek meggyújtják a hengerben lévő levegő és üzemanyag robbanásveszélyes keverékét. A gyújtótekercs a feszültség átalakítására szolgál. Az így átalakított áram az elosztóba vagy a gyújtómodulba kerül, amely azt nagyfeszültségű gyújtókábeleken keresztül a hengerben található gyújtógyertyához juttatja. Egyes járműmodellekben van egy megszakító vagy egy relé, amelynek feladata a rendszer működésének vezérlése. A modern járművek már rendelkeznek elosztó nélküli rendszerrel. Szerepét korszerűsített tekercsek váltották fel, amelyeket minden gyertyára külön-külön szerelnek fel, közvetlenül a terminálra csatlakoztatva, nagyfeszültségű kábelek nélkül. 

A rendszer izzításának más működési elve van. Amint azt a bevezetőben említettük, az izzítógyertya-rendszer hengerfejbe csavarozott izzítógyertyát, más néven izzítógyertyát használ, melynek feladata, hogy az égéstérben megfelelő hőmérsékletet (1000 °C körüli) hozzon létre az indításkor. izzítási eljárással (előmelegítés) a jármű elindításához. Az izzítógyertyák nem bocsátanak ki szikrát, de van egy hegyük, amely világít, amikor áram halad át rajta. Működésüket egy relé vagy egy izzásvezérlő egység vezérli. Amíg az izzítógyertyák felmelegednek, a műszerfalon kigyullad az izzítólámpa. 

Alapvető karbantartási tippek

  • vezetés előtt mindig ellenőrizze, hogy minden kábel megfelelően van-e csatlakoztatva. A nem megfelelően vagy nem megfelelően csatlakoztatott kábelek kiégethetik a tekercset, a relét, a vezérlőegységet vagy más alkatrészeket.
  • csak jó minőségű ill. adalékos üzemanyagot, hogy ne égessenek el idő előtt a koromtól gyertyát vagy izzítógyertyát.
  • kerülje a jármű hosszú ideig tartó üresjáratát. ezzel megelőzhető a koromképződés az izzítógyertyák hegyein.
  • tartsa be a motorolajcsere intervallumát. A régi és leromlott olaj használata szénlerakódásokhoz vezet, amelyek károsíthatják a gyújtógyertyákat és az izzítógyertyákat, mindig tartsa be a gyártó által megadott meghúzási nyomatékokat.  

A gyújtás és az izzítási rendszer meghibásodásának fő tünetei és okai 

A gyújtás vagy izzítórendszer meghibásodásának diagnosztizálása meglehetősen nehéz, mert a tünetek gyakran hasonlóak és több részre is kiterjedhetnek, pl. gyújtókábelek, hibás gyújtógyertyák, hibás gyújtótekercs, de az elosztó vagy a motor érzékelői is felelősek lehetnek a benzinmotor problémás indításáért. Mindezek a tünetek a megnövekedett üzemanyag-fogyasztással vagy a motor teljesítményének csökkenésével járó nehézségekkel is összefüggésbe hozhatók. 

A főbb A gyújtás vagy izzítórendszer károsodásának oka általában a rossz minőségű üzemanyag, a kopott dugattyúgyűrűk, a szeleptömítések vagy a rossz gyújtási szög, ami koromképződést és lerakódásokat okozhat a gyújtógyertyákon vagy akár az izzítógyertyákon. A sérült gyújtókábeleket a gyújtótekercs túlmelegedése is okozhatja A gyújtás- és izzítórendszer is megsérülhet a jármű elektromos rendszerének feszültségingadozása miatt.

A legjobb márkák

Kedvezmény legfeljebb 5%
regisztrált vásárlóknak
Ingyenes szállítás
amikor átveszik
Ajándék a megrendeléshez
amikor átveszik
Gyors szállítás
Ha a termék raktáron van
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014