Felfüggesztési lengéscsillapítók

A csillapítók jelentése felfüggesztés a biztonság növeléséből és a jármű stabilitásának biztosításából áll vezetés közben.

Sérülésük vagy kopásuk a kerekek rossz tapadását okozhatja az úttal, ami a jármű rossz irányíthatóságát eredményezi, különösen kritikus helyzetekben.

Közvetlen hatással vannak a vezetési kényelemre is. Mivel ezek felelősek az út egyenetlenségeiből adódó összes hatás csillapításáért. 

A csappantyúk alaptípusai és felépítése 

Töltéssel:

  • Gázcsillapítók – a lengéscsillapító házban a hidraulika olajon kívül gáz (nitrogén) van, ami megakadályozza az olaj habosodását, mert nyomás alatt tartja az olajat és ezzel növeli a hatásfokát. A gázlengéscsillapítók segítségével az alváz pontosan állítható. A gázlengéscsillapító drágább, de kényelmesebb és puhább.
  • Olajlengéscsillapítók – a lengéscsillapítóban a munkafolyadék hidraulikaolaj. Ez a leggyakrabban használt, egyszerű felépítésű és olcsóbb, hátránya az alacsonyabb vezetési kényelem és a durvább viselkedés 

Kiépítés szerint:

  • Teleszkópos dupla héjú lengéscsillapító – folyadékkal (hidraulikaolajjal) töltött hengerben van egy dugattyú és szelepek. Amikor a dugattyú mozog, a folyadék egyik részről a másikra tolódik, és ez hidraulikus ellenállást hoz létre. A külső és a munkahéj között folyadékkal töltött puffertér található. Ez a tér a munkatér különbségének kompenzálására szolgál, amely a dugattyú mozgásával lassan csökken. A felesleges folyadék kipréselődik, amikor a dugattyút behelyezik a kiegyenlítő szelepen, és visszanyomják a munkatérbe. A duplahéjú lengéscsillapítók előnye a hosszabb élettartam.
  • Teleszkópos egyhéjú lengéscsillapító – a kéthéjú lengéscsillapítóval ellentétben nincs kiegyenlítő tér a héjak között. A közvetlenül a csappantyútérben lévő sűrített gáz térfogata a munkatér és a folyadék térfogata közötti különbség egyensúlyát szolgálja. Az egyhéjú lengéscsillapító fő előnyei: a munkaterület hatékonyabb hűtése, alacsonyabb üzemi folyadéknyomás, ellenáll a hőmérséklet-változásoknak, amikor a jármű nincs használatban. Hátránya a kisebb tömítettség és rövidebb élettartam.
  • karos lengéscsillapító - ez egy régi típusú lengéscsillapító, amelyet régi autókban vagy régi teherautókban használnak. 

Erők hatásának megfelelően:

  • Egyszeres működésű lengéscsillapítók - csak egy irányban csillapítja az oszcillációkat
  • Kettős hatású csillapítók - csillapítja a rezgéseket a dugattyúrúd mindkét mozgásirányában

Tippek a lengéscsillapítók megfelelő működéséhez

A lengéscsillapítókra is igaz, hogy meghosszabbíthatjuk a lengéscsillapítókat élettartama az út stílusának és az úthoz igazításának köszönhetően. Mindig figyelembe kell venni a göröngyökön és ütődéseken való áthajtás sebességét. 

Mindig célszerű húszezer kilométerenként ellenőrizze a lengéscsillapítókat. 

sérült. A legpontosabb diagnosztika közvetlenül egy szakszervizben végezhető el. 

A lengéscsillapítókat mindig párban cseréljük, soha nem külön-külön , mert az új lengéscsillapítónak jobb a teljesítménye, mint a réginek, és a lengéscsillapítási tulajdonságai sem lesznek ugyanazok, ahogy a jármű stabilitása sem >

A lengéscsillapítók sérülései vagy hibái fokozatosan jelennek meg, és nem lehet azonnal észrevenni.

Sérült lengéscsillapítókon történő vezetés veszélyes, és nem csak a jármű személyzetét, hanem a közlekedőket is veszélyezteti, mert az autó könnyen megcsúszhat, kevésbé ellenáll a széllökéseknek és nem bírja az aquaplaningot.

A hangtompító meghibásodása a következőképpen nyilvánulhat meg: 

  • az autó túlzottan megdől kanyarodáskor
  • fékezéskor az első rész előrebillen
  • olaj látható a lengéscsillapítókon (ez gyakran előfordul, ha a jármű túlterhelt) 
  • a gumiabroncsok egyenetlen kopása
  • egyenetlenségen áthaladva a rezgések átadódnak az utastérbe
  • az ABS csökkentett hatása
  • a kerékcsapágyak, a felfüggesztés és a rugók jelentős kopása
  • hosszú fékút és az aquaplaning veszélye
  • olajszivárgás a csappantyú testén, ebben az esetben azonnal ki kell cserélni 

A lengéscsillapítók kopásának okai

  • lengéscsillapítók késői cseréje
  • hirtelen hőmérséklet-csökkenés
  • gyakori vezetés rossz utak után
  • sérült porvédő sapkák, amelyeken keresztül szennyeződés jutott a dugattyúrúdra
  • hibás/szakszerűtlen összeszerelés
  • a jármű gyakori túlterhelése span>

A lengéscsillapító cseréje

A lengéscsillapítók olyan alkatrészek, amelyeket nem lehet szétszerelni és javítani. Meghibásodás esetén a teljes lengéscsillapítót ki kell cserélni. Ha az egyik lengéscsillapító megsérül, mindig ki kell cserélni mindkettőt a tengelyen. A csere egy laikus számára nem egyszerű, speciális ismereteket és eszközöket igényel.

A legjobb márkák

Legjobb eladók

Ha nincs kiválasztva az autója modellje és motorizációja, akkor ezek az alkatrészek nem biztos, hogy alkalmasak az autójához

Kedvezmény legfeljebb 5%
regisztrált vásárlóknak
Ingyenes szállítás
amikor átveszik
Ajándék a megrendeléshez
amikor átveszik
Gyors szállítás
Ha a termék raktáron van
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014