Nem csak tárcsák, hanem féktárcsák is a jármű biztonságának egyik legfontosabb eleme közé sorolható
mert a jármű azonnali megállítására vagy lelassítására szolgál, ezzel védve a személyzetet. Ezért nagyon fontos a féktárcsák gondozása, rendszeres ellenőrzése és szükség esetén cseréje.
A féktárcsák különböző méretűek, és az a szabály érvényes, hogy minél nagyobb a tárcsa átmérője, annál nagyobb a féknyomatéka. A fékezőnyomaték a fékekben fellépő súrlódási erők és hatásuk a kerék forgástengelyétől való távolságának szorzatának eredménye.
A szellőző féktárcsák szélesebbek, és két fékfelületből állnak, látható belső bordázattal a hatékonyabb hűtés érdekében. Ezeket a féktárcsákat főleg az első tengelyen és az erősebb járművekben használják.
A nem szellőző féktárcsák bordák nélküli tömör tárcsák, ezért nem teszik lehetővé a hűtést. Ezek a féktárcsák vékonyabbak. És a hátsó tengelyen, vagy a kisebb teljesítményű járműveknél az első tengelyen használják.
A féktárcsák körülbelül 1:3 arányban lényegesen hosszabb élettartammal rendelkeznek, mint a féktárcsák.
A minimális lemezvastagságot általában közvetlenül a gyártó adja meg, és nem ajánlott túllépni.
A tárcsákat mindig párban cseréljük, hogy kiegyensúlyozzuk a terhelést fékezés közben.  ;
A túlmelegedett lemezek egyszerűen ránézésre észlelhetők. Játék után látható narancssárga színük van, ami lehűlés után lilás árnyalat marad. Az így színezett lemezek a szerviz látogatásának és esetleges cseréjének jelzése.
A kopott lemezeken is látható repedés lehet a felület, vagy egyenetlen karcolások a kerületen.
Az átlagos élettartam egy féktárcsa megközelítőleg harminc-negyvenezer kilométer, ezt nem csak minőségi anyagokkal tudjuk bővíteni, amelyekből készülnek, hanem a menetmóddal is, pl. motorfék lejtőn haladva vagy előre, tehát nem hirtelen agresszív fékezéssel.
Ha nincs kiválasztva az autója modellje és motorizációja, akkor ezek az alkatrészek nem biztos, hogy alkalmasak az autójához