Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

GAFA AUTO s.r.o.

 

Hatályos 17.06.2024-től

 

A GAFA AUTO s.r.o. által üzemeltetett webáruház az Európai Unióban forgalmazott termékeket kizárólag elektronikus úton értékesíti a www.gafaauto.hu weboldalon keresztül.

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) a fent említett weboldalon (a továbbiakban „webáruház”) keresztül megkötött valamennyi szolgáltatásra és adásvételi szerződésre vonatkoznak.

A GAFA AUTO s.r.o. kijelenti, hogy Szlovákiában bejegyzett kereskedelmi társaság, és hogy rendelkezik az elektronikus kereskedelemhez és a kapcsolódó internetes csomagküldő kereskedelemhez szükséges jogi feltételekkel.

 

1.    BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

A www.gafaauto.hu weboldalon keresztül történő megrendeléssel, online adásvételi szerződés jön létre a GAFA AUTO s.r.o. mint Vállalkozás (továbbiakban „Vállalkozás”) és a megrendelést leadó személy, mint Fogyasztó (továbbiakban „Fogyasztó”) között.

A Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a weboldalon keresztül szerződést – természetes személy esetén – a legalább a 14. életévét betöltött személy. A 14. életévét betöltött, de a 18. életévét be nem töltött Fogyasztó (a továbbiakban „Korlátozottan cselekvőképes kiskorú”) szerződéskötésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 2:12. §-a az irányadó. 

A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a weboldalon keresztül szerződést kötni. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a szerződés érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. Érvénytelen szerződés esetében a Vállalkozás a Ptk. 6:115. §-a alapján jogosult az érvénytelen szerződéskötésből eredő járulékos igényeit (így különösen a felmerült költségeket és károkat) a Fogyasztóval, vagy annak törvényes képviselőjével szemben érvényesíteni.

A Vállalkozás fenntartja szerzői jogát a weboldal, annak bármely részlete és az ott megjelenő tartalmak vonatkozásában. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül: a weboldalra való hivatkozás, vagy megosztása kizárólag egy oldal teljes egészére terjedhet ki. A Fogyasztó a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.gafaauto.hu weboldalon található Webáruházon keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”), a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Ptk. szabályozza.

A Webáruházban a vásárlás távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján leadott megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Webáruházban történő vásárlás a Fogyasztó általi rendelés leadással lehetséges.

A Vállalkozás adatai:

Vállalkozás neve: GAFA AUTO s.r.o.

Székhelye: Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka, Szlovákia

Elérhetősége: Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka, Szlovákia

A Vállalkozás elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:

Egyéb elérhetőségi adatok: info@gafaauto.hu 

Adószáma: SK 2024046200

Cégjegyzékszám/IČO: 47700823

Regisztrálva a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi nyilvántartása által

A Zsolnai Kerületi Bíróság cégjegyzéke, rovat: Sro, betétszám: 62024/L

Vezető tisztségviselő:   Peter Mičuda, ügyvezető

Bankszámlaszáma: IBAN: SK70 0200 0000 0044 8266 3955

A tárhelyVállalkozás adatai: ZONER a.s. Nové sady 18, 602 00 Brno ID: 49437381 DIC: CZ49437381

Kérjük céges Fogyasztóinktól, hogy a megrendelés során szíveskedjenek a pontos nevet, címet és adószámot megadni. Egyéni vállalkozó vásárlása esetén kérjük vállalkozói engedélye számát feltüntetni.

Az Általános Szerződési Feltételeket vásárlás előtt feltétlenül tanulmányozza át! Az ÁSZF bármikor hozzáférhető és megnyitható a Webáruház oldalának alján található „Általános szerződési feltételek” menüsorában, továbbá kérésére kollégáink is eljuttatják az ön címére e-mailben.

2.    MEGRENDELÉS

 

1.    Ha Ön egy terméket meg kíván vásárolni, akkor a kiválasztott terméket helyezze a kosárba a termék alatt feltüntetett gombra kattintva, vagy érdeklődjön telefonon munkatársainknál.

 

2.    A megrendelni kívánt áru(k)nak a Fogyasztó egyéni, virtuális kosarában történő elhelyezése nem minősül szerződéses ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, illetve megrendelésnek, valamint nem jelenti az adásvételi szerződés létrejöttét. A termék „kosárba helyezésével” a Fogyasztó a termék utáni érdeklődését, a rendelés jóváhagyásával vételi szándékát jelzi a Vállalkozás felé.

 

3.    A Fogyasztó a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a Fogyasztó rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére. 

 

4.    A Fogyasztónak adatbeviteli hibák javítására a „Rendelés fizetési kötelezettséggel” gomb megnyomása előtt van lehetősége. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Fogyasztó által a rendelés során tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, többletköltségért, egyéb problémákért és hibákért.

 

5.    A Fogyasztó, rendeléskor köteles elfogadni az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. Amennyiben az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót nem kívánja elfogadni úgy a vásárlás nem zárul le és az elektronikus szerződéskötés sem valósul meg. Az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg a Fogyasztó kijelenti azt is, hogy az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakat pedig kifejezetten elfogadja. A Fogyasztó és a Vállalkozás között létrejövő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar. A Vállalkozás a szerződést nem iktatja és nem látja el iktatószámmal.

 

6.    Azt követően, hogy a Fogyasztó kiválasztotta a terméket, a virtuális kosárban elhelyezte, majd jóváhagyta a rendelést, a Webáruház 48 órán belül köteles a vásárlás során megadott e-mail címen vagy telefonon visszaigazolni azt, hogy a Webáruház rögzítette Fogyasztó megrendelését, amely a Fogyasztó által közölt vételi ajánlatnak minősül. A visszaigazolás hiányában a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Abban az esetben, ha a Vállalkozás a Fogyasztó megrendelését az abban foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül stb.) teljesíti, akkor a Vállalkozás a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a Fogyasztónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni Fogyasztóval.

 

7.    Ha a megrendelés időtartama alatt az árfolyam jelentősen megváltozik, vagy a Szállító által szállított áruk ára vagy választéka megváltozik, a Vállalatnak jogában áll a megrendelést módosítani, vagy a Vevővel való megállapodás alapján azonnali hatállyal egyoldalúan elállni attól. A Társaság ugyanezt a jogot fenntartja magának abban az esetben is, ha a gyártó megszünteti a megrendelt termék szállítását, vagy a termék új változatát vezeti be, vagy jelentősen megváltoztatja a termék árát.

 

8.    Elsőbbségi rendelésfeldolgozás

 

Ha megvásárolja az opcionális Elsőbbségi rendelésfeldolgozás szolgáltatást, megrendelése a legmagasabb prioritású státuszt kapja, elkerülve a sorban állást. Ezzel a szolgáltatással garantáljuk, hogy megrendelését előbb feldolgozzuk és csomagoljuk, mint azokat a megrendeléseket, amelyeknél nem vásároltuk meg ezt a kiegészítő szolgáltatást.

 

9.    A gyorsabb feldolgozás azonban nem jelent gyorsabb kiszállítást.

Fontos megjegyezni, hogy az elsőbbségi megrendelések gyorsabban készülnek el és kerülnek kiszállításra, mint a normál megrendelések. Mivel azonban a kiszállítás a szállítási szolgáltatástól függ, nem tudjuk garantálni, hogy ezek a megrendelések gyorsabban vagy késedelem nélkül kerülnek kiszállításra. Mindazonáltal garantáljuk, hogy megrendelése a lehető leggyorsabban elkészül, hogy minimalizáljuk az esetleges várakozást.

 

10. Az elsőbbségi rendelésfeldolgozás célja, hogy lehetőségeinkhez mérten a legmagasabb minőséget és gyorsaságot biztosítsuk, hogy a lehető legjobb vásárlói élményt nyújthassuk Önnek.

 

11. Különleges áruk

Alumínium keréktárcsákA JWL/VIA tanúsítvánnyal és jóváhagyással rendelkező (megjelölt) alumínium keréktárcsák a járművek közúti forgalomban való üzemeltetéséről szóló 106/2018Z. z. törvény 17. §-a értelmében a Szlovák Köztársaságban nem alkalmas alkatrészek a közúti forgalomban való használatra.

Ezek az alkatrészek nem lehetnek részei a Szlovák Köztársaságban közúti forgalomban használt járműnek. Kizárólag dekorációs, gyűjtési vagy kiállítási célokra szolgálnak. Azok az alumíniumkerekek, amelyek rendelkeznek a TUV/KBA tanúsítványával és jóváhagyásával (azzal vannak jelölve), rendelkeznek a KBA európai jóváhagyásával, valamint a közúti közlekedésben való üzemeltetésről szóló 106/2018. sz. törvény 17. §-a szerinti egyedi nemzeti típusjóváhagyáshoz szükséges TÜV-tanúsítvánnyal. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezeket az alumíniumkerekeket a Közlekedési Minisztérium a Szlovák Köztársaságban a közúti forgalomban való használatra jóváhagyta. A megrendelés leadásakor a info@gafaauto.hu e-mail címen tájékozódhat arról, hogy az adott alumíniumtárcsa rendelkezik-e európai KBA jóváhagyással, TÜV tanúsítvánnyal és a Közlekedési Minisztérium nemzeti jóváhagyásával.


3.    AZ ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTREJÖTTE

 

  1. Amennyiben a Fogyasztóhoz kizárólag a megrendelése megérkezésére vonatkozó visszaigazolást küldte meg a Vállalkozás, a Felek között a szerződés még nem tekinthető létrejöttnek.
  2. A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Fogyasztó által a megrendeléssel a Vállalkozás irányába közölt vételi ajánlatát e-mail vagy egyéb távközlési eszköz útján elfogadja, visszaigazolja. A szerződés létrejöttével a Fogyasztó egyúttal a Webáruház ÁSZF-ében található rendelkezéseket is elfogadja. A Felek között a szerződés határozott időre jön létre, amely a megrendelt termék Fogyasztó általi átvételével egyidejűleg megszűnik.

 

4.    HOGYAN VÁSÁROLJON

 

1.    Vásárolhat nálunk regisztráció után (5% kedvezmény) vagy regisztráció nélkül.

 

Regisztráció

Vásárlás előtt javasoljuk, hogy regisztráljon webáruházunkban a „ÚJ REGISZTRÁCIÓ” linkre kattintva.

A regisztrációs űrlapon adja meg az összes szükséges elérhetőségét, és jelölje be a „Elfogadom a feltételeket” négyzetet.

Az adatok kitöltése után kattintson a „REGISZTRÁCIÓ” linkre Ezt a lépést követően a megadott e-mail címre (a regisztrációs űrlapon) elküldjük Önnek a bejelentkezési adatokat (név, jelszó).

A következő lépésben a „BEJELENTKEZÉS” linkre kattintva tud bejelentkezni oldalunkra

Regisztrált felhasználóként 5% kedvezményt kap tőlünk (nem vonatkozik az akciós termékekre) mindenre, és 24 órán belül beállítjuk a profiljában. Nem kell megadnia elérhetőségi adatait a következő vásárlásához

 

5.    Árurendelés

 

1.    A Fogyasztó által a megrendelés során küldött vételi ajánlat Vállalkozó általi írásbeli elfogadásával a Fogyasztó szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá fizetési kötelezettsége keletkezik.

2.    A Vállalkozás által küldött vételi ajánlatot elfogadó visszaigazolás egyértelműen megfogalmazva tartalmazza azt a tájékoztatást, hogy a Fogyasztó vételi ajánlatának Vállalkozás általi elfogadása, mint szerződéses nyilatkozat megtétele a Vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

 

3.    A Fogyasztó az általa megrendelt termék vételárát, a szállítási díjat az általa választott módon, valamint a Társaság által meghatározott egyéb díjakat az általa választott fizetési mód szerint fizeti meg, azaz online fizetés bankkártyával, átutalással a számlán feltüntetett bankszámlára vagy utánvéttel (készpénzzel vagy bankkártyával. Az utánvéttel történő fizetésért a megrendelés teljes összegén felül 550 huf díjat kell fizetni).

 

Banki átutalással történő fizetés esetén a Fogyasztónak változó szimbólumként meg kell adnia a rendelés számát, amelyet a megrendelésben megadott e-mail címre küldünk. Az árut csak a fizetés bankszámlára történő beérkezése után küldik el. 11600006-00000002-00351029.

Az adóigazolást (számlát) az áruval együtt szállítjuk.

A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Vállalat a Fogyasztó által megrendelt Termék tulajdonjogát a Teljes Ár teljes kifizetéséig fenntartja, hogy a Termék tulajdonjoga a Teljes Ár kifizetésével száll át a Fogyasztóra, és hogy a Termékkel kapcsolatos kárveszély a Termék átvételekor száll át a Fogyasztóra

4.    Önkéntes hozzájárulás

Szeretnénk tájékoztatni Önt arról a lehetőségről, hogy önkéntes hozzájárulást nyújthat egy jó ügy támogatására. Amikor online áruházunkban vásárol, lehetősége van önkéntes hozzájárulást nyújtani különböző projektekhez és kezdeményezésekhez, amelyek különböző társadalmi kezdeményezések támogatására és fejlesztésére irányulnak. Az Ön hozzájárulását olyan projektek és tevékenységek finanszírozására fordítjuk, amelyek hozzájárulnak az emberek jobb életéhez, a környezetvédelemhez, az oktatáshoz vagy a kultúra támogatásához. Ez a hozzájárulás nem kötelező, minden ügyfél önkéntes döntése, akit mindig előre tájékoztatunk önkéntes hozzájárulásának céljáról. Az Ön támogatása nagyon fontos számunkra, és hozzájárul a pozitív változás megteremtésére irányuló elképzelésünkhöz.

 

6.    SZÁLLÍTÁS

 

1.    A Vállalkozás a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben vagy sms-ben közli a Fogyasztóval. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek a Vállalkozáshoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megrendelés leadásának időpontjában nincs készleten, arról késedelem nélkül értesíti a Fogyasztót. A megrendelt áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül, időpontban és helyszínen kerül sor. A Felek a Ptk. 6:220. § (1) bekezdése alapján megállapodnak abban, hogy a megvásárolt termék kiszállítási határideje visszaigazolás során rögzített mindenkori határidő, amely 30 napnál hosszabb is lehet.

 

2.    A szállítás módja: A futárszolgálattal FámaFutár, Expressz egy futár.

 

3.    A házhoz szállítás díjköteles, amelyet a Fogyasztó köteles megfizetni. Az aktuális szállítási díjakat a Vállalkozás a visszaigazoló e-mailben közli a Fogyasztóval. A várható szállítási díjakról a Fogyasztó tájékoztató jelleggel a Webáruház elérhetőségein tájékozódhat.

Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól. A futárszolgálattal történő kiszállítási költségekkel előfordulhat, hogy a gazdaságosabb szállítás miatt (pl: több termék együttes megrendelése) a szállítási költségek csökkennek.

A szállítás ára:

a)    FámaFutár

5 kg-ig = 1200 huf

10 kg-ig = 1650 huf

b)    FámaFutár = 2300 huf

c)    Express one futár = 2300 huf

d)    futár GLS = 2300 huf

felár túlméretes áruk esetén: 4200 huf.

A következő pótalkatrészek túlméretezett áruknak minősülnek:

Autóakkumulátorok, katalizátorok, leömlőcsövek, kipufogók, versenykipufogók, küszöbök, szárnyak, üzemanyagtartályok, spoilerek, oldalsó panelek, vonóhorgok (felfüggesztési láncszemek), első motorháztetők és -fedelek, motorházfedelek, motorházfedelek, motortérszigetelés és lökhárítók stb.

A vevőt a túlméretezési felárról a rendelés befejezésekor a pénztárnál tájékoztatjuk.

50 000 huf feletti rendelés ingyenes szállítás.

Ha a megrendelés értéke meghaladja az 50.000 Ft-ot, de túlméretes árut tartalmaz, akkor túlméretes áru pótdíjat kell fizetni.

 

Az eladó fenntartja a jogot a szállítási díj módosítására, ha a küldemény meghaladja az 50 kg-ot. Ebben az esetben az Eladó vállalja, hogy a feladást megelőzően tájékoztatja a Vevőt a postaköltség összegéről, ebben az esetben a Vevőnek joga van elállni a szerződéstől.

Szezonális felár esetén a postaköltség összege változhat.

Ha a Vevő a megrendelés előzetes írásbeli visszavonása nélkül nem veszi át az árut a futár és a Vevő között előre egyeztetett időpontban és/vagy helyen, az Eladó jogosult kártérítést követelni a megrendelés sikertelen kézbesítési kísérletével kapcsolatos tényleges költségek összegében.

 

A kiszállított csomag a Fogyasztó által megrendelt terméket tartalmazza a jogszabály által megkövetelt jótállási iratokkal együtt. Abban az esetben, amikor azt a hatályos jogszabályok kötelezően előírják, a csomag tartalmazza a magyar nyelvű használati útmutatót is. A csomag kiszállításával egyidejűleg átadásra kerül a megrendelt termékről a Fogyasztó által a rendelés során megadott névre kiállított számla.

4.    Amennyiben az áru a kézbesítés időpontjában ránézésre is azonnal megállapíthatóan sérült, a Fogyasztó köteles ezen észrevételét az átvételkor haladéktalanul jelezni, illetve jogosult az átvételt megtagadni. E kötelezettség elmulasztása esetén a Fogyasztó később nem hivatkozhat az áru ilyen hibájára.

5.    A fogyasztó a következő kiegészítő szolgáltatások közül választhat,

a.    Elsőbbségi rendelésfeldolgozás: Ha megvásárolja ezt a szolgáltatást, megrendelése a legmagasabb prioritású státuszt kapja, így elkerülheti a sorban állást. Ezzel a szolgáltatással garantáljuk, hogy megrendelését előbb feldolgozzuk és csomagoljuk, mint azokat a megrendeléseket, amelyeknél nem vásároltuk meg ezt a szolgáltatást.

b.    Stresszmentes szállítás: Nem kell várakoznia a fuvarozóknál a reklamációk feldolgozására. Ha egy küldemény elveszik vagy megsérül, és 24 órán belül bejelentjük, akkor megfordulunk és új küldeményt küldünk.

c.     Az áruk cseréje 45 napon belül:Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak a megvásárlásával lehetőséget kap arra, hogy 45 napon belül kicserélje az árut.

d.    Áruk cseréje 200 napon belül: Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak a megvásárlásával lehetőséget kap az áru 200 napon belüli cseréjére.

A vásárló a kosárban választhat egy adott szolgáltatást, ahol az egyes kiegészítő szolgáltatások ára mindig fel van tüntetve.


 

7.    VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS (LÁSD MÉG: 1. SZÁMÚ MELLÉKLET)

 

1.    Elállási / felmondási jog gyakorlásának határideje

                         I.        Fogyasztó – vagyis a Ptk. 8:1. § (1) 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján:

a)    a termék átvételének napjától,

b)   több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,

c)    több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,

d)   ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától -szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától -

- számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.

 

                       II.        A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja, és a termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

                      III.        Az elállási / felmondási jog a Webáruházon keresztül értékesített termékre vonatkozik.

 

2.    Elállási / felmondási jog gyakorlásának módja

 

                       I.        A Fogyasztó az elállási / felmondási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az elállásra / felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

 

                      II.        Az elállási / felmondási nyilatkozatot a Fogyasztó személyesen teszi meg, vagy az alábbi úton juttathatja el a Vállalkozás részére:

 

Postacím: Vavrečka 468,Vavrečka 029 01

E-mail: info@gafaauto.hu

 

                     III.        Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási / felmondási jog gyakorlását, ha a Fogyasztó az elállási / felmondási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére elküldi (postára adja).

 

                    IV.        A Fogyasztó elállási / felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja különösen, de nem kizárólagosan:

a)    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b)    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

c)     olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

d)    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

 

                      V.        Amennyiben a szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó elállási / felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.

 

                    VI.        Az elállási / felmondási jog gyakorlása során a Fogyasztó jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §).

 

3.    A Felek kötelezettségei elállás / felmondás esetén

 

a)    A Vállalkozás kötelezettségei

 

a)    A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (ideértve a Fogyasztó által megfizetett legolcsóbb kiszállítási mód díját is kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Fogyasztó nem élt az elállási jogával). A Vállalkozás az elállással érintett árucikk ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizeti. A Vállalkozás utánvéttel visszajuttatott termékeket nem vesz át és ilyen módon a termékek összegét sem téríti meg.

 

Ha a Fogyasztó az elállással érintett termék kiszállítása során kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).

 

b)    A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó részére személyesen vagy a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra téríti vissza. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Fogyasztó által megadott adatok (pl. bankszámlaszám) pontatlanságából vagy helytelenségéből eredő teljesítési hibákért.

 

c)    A Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

 

b)    A Fogyasztó kötelezettségei

 

a)    A Fogyasztó elállás esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás a Fogyasztó elállását követő tájékoztatás során vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A visszaküldött vagy személyesen átadott terméket Vállalkozás a termékeket bontott csomagolással – a termék sértetlen állapotában hagyása mellett –, illetve bontatlan csomagolással veszi át.

 

c)    A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát:

 

a)    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

 

b)    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 

c)    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

 

d)    romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 

e)    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

f)     olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

g)    olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

 

h)    a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatások vagy termékek kivételével - olyan Vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

 

i)     lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

 

j)     hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

 

k)    nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

 

l)     lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

 

m)  a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

n)    A Fogyasztó a terméket személyesen átadás, fuvarozás útján, postai küldeményként, vagy futárszolgálattal küldheti vissza. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).

 

o)    A vásárolt termék sérülésmentes, sértetlen vagy bontott csomagolásban történő visszajuttatásának közvetlen költségeit a Fogyasztó köteles viselni (ideértve az az esetet is, ha a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel). A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. Amennyiben a vásárolt termék sérülten, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkent állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, úgy a Felek egyeztetést kezdeményeznek a sérülésből vagy a használatból eredő értékcsökkenés megállapítása tárgyában, szükség esetén független szakértő bevonása útján. Ez esetben a Vállalkozás a termék igazolt módon megállapított csökkentett árát fizeti vissza a Fogyasztó részére.

 

p)    Amennyiben a Webáruházban vásárolt termék a Vállalkozásnak fel nem róható okból rendeltetésszerű használatra alkalmatlan állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, a Vállalkozó nem vállalja a vételár visszatérítését.

 

8.    JÓTÁLLÁS, KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

 


1.    A jótállás időtartama:

a.    10 000 forint – 10 000 forint összegű eladási ár esetén 1 év,

b.    10 001 Ft-ot elérő, de 250 000 Ft-ot nem meghaladó vételár esetében 2 év

c.     250 001 Ft vételár felett 3 év

 

2.    A jótállási határidő a fogyasztási cikk a fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának a napja.

3.    Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a fogyasztó részére való átadását követően lépett fel. Ilyen például, ha a hibát - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) - rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, - elemi kár, természeti csapás okozta.

 

4.    Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó - elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

 


5.    Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

 

6.    Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

7.    Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

8.    A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

9.    A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

 

10. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. (Kivétel: elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű).

 

11. Ha jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítását követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a kicserélésre nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. (Kivétel: elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű).

 

12. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. (Kivétel: elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű).

 

13. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

14. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

 

15. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

 

16. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

 

17. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

18. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.

 

19. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

20. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

 

21. A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

 

22. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles


23. A szakszerviz általi beszerelést igazoló számla és szakvélemény csatolása nem feltétele a jótállási ügyintézésnek. Azonban, amennyiben a termékek beszerelése szakszervízben történt úgy a jótállási ügyintézés felgyorsítása érdekében kérjük csatolja a beszerelés szakszerűségét bizonyító, számviteli rend alapján kiállított beszerelési számlát, és a szakszerű beszerelést igazoló, beszerelést végző szerviz által kiállított szakvéleményt.

 

9.    PANASZKEZELÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉS

 

1.    A Fogyasztó kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a Vállalkozáshoz:

Írásban: a Vállalkozás postacímére eljuttatott postai küldeménnyel

Telefonon: a rögzített telefonszámok valamelyiké

E-mailben: az info@gafaauto.hu e-mail címre megküldött elektronikus levélben. 

A panaszkezelés során a Vállalkozás a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. rendelkezéseinek megfelelően jár el.


2.    Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

 

Fogyasztóvédelmi hatóság: A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzésére.

 

Békéltető testület: Hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: Fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet regionális Žilinský felügyelete

Predmestská 71,

P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

fax č. 041/763 21 39

email: za@soi.sk

 

Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Az ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó rendelkezései, a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak. 

 

Európai Unió Online Vitarendezési Platformja: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a Fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

 

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

1.    A Vállalkozás biztosítja, hogy sem a szerződéskötés során, sem pedig a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés során a Fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.

2.    A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a Vállalkozásnál nem áll rendelkezésre a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex.

3.    működtetett Webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az esetleges elírásokért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.

4.    Amennyiben a Fogyasztó a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

5.    A jelen ÁSZF hatálybalépésének időpontja 01.06.2024. A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén a Vállalkozás az új szerződési feltételeket közzéteszi a Webáruházon, és a Webáruház nyitóoldalán figyelmezteti a felhasználókat a szerződési feltételek módosulásáról és a hatályba lépés időpontjáról. A figyelmeztetés elmulasztása az új ÁSZF hatálybalépését nem érinti

6.    A Vállalkozás a Webáruházon nyújtott szolgáltatások igénybevételét kizárólag jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek között biztosítja, azoktól való eltérés nem lehetséges.

További kérdése esettén keresse munkatársainkat.


Letölthető űrlapok

Kedvezmény legfeljebb 5%
regisztrált vásárlóknak
Ingyenes szállítás
amikor átveszik
Ajándék a megrendeléshez
amikor átveszik
Gyors szállítás
Ha a termék raktáron van
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014